Waarom is mp4 niet altijd mp4?

Er is blijkbaar veel verschil met het formaat mp4. Ik heb een sony walkman nwz-a826 en deze speelt mp4 filmpjes af. Maar ik heb van de 10 filmpjes er nog maar 1 die het doet.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

De extensie zegt nog niet alles over het bestand. Het bestand is geconverteerd met een bepaalde video en audio codec, die jouw sony walkman waarschijnlijk niet ondersteund.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De extensie mp4 is de zogenaamde container. het geluid en de video is gecomprimeerd met een codec. de container is zeg maar de drager van het geluid en de inhoud kan d.m.v. verschillende manieren opgeslagen zijn.