Is het mogelijk een adapter te plaatsen tussen lampjes op batterijen?

Er zijn mensen die zich veel met zulke dingen bezig houden.
Ze maken ook weleens zelf een Usb Hub.

Is dit mogelijk, met uiteraard veel tijd en verbouwing van die lampjes?

Het gaat om 10 lampjes, ik heb er 10, en 1 werkt op 3 batterijen van 1.5V.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als jouw lampjes op 3 batterijen van 1,5 V werken, dan kun je ze ook op een 5 V adapter laten werken. Als het ledlampjes zijn moet je wel even opletten dat je de + en - goed aansluit. Bovendien kan een voorschakelweerstand van 100 Ohm de stroom beperken zodat de leds niet doorbranden. Voor gloeilampjes maakt dat niet uit. Als adapter kun je een oude telefoonadapter gebruiken, of een universele adapter die je kunt instellen op verschillende spanningen. Ook een USB adapter geeft precies 5 V.

Toegevoegd na 2 minuten:
Gloeilampjes gebruiken wat meer stroom dan leds, voor 10 lampjes zul je een 1000 mA adapter moeten gebruiken. (lampjes parallel geschakeld)