Heb een Omron timer H3DR-A, wil een transportband aansturen , signaal komt van de robot , hoe moet ik het aansluiten??

Wat is a1, 15,25,b1 , c1,d1, en de rest van de betekenissen op de timer?

Ik maak gebruik van een 24 volt relais

Dus plc...24v relais, timer , transportband ----) hoe sluit ik het aan ??

Graag uitleg ....bvd

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (1)

Dit is een tijdrelais welke instelbaar is van 0,1 tot 120 uren en afhankelijk van de setting op de voorkant rechts onder kan u hem talrijke functie geven.
Als hij voeding krijgt op A1~ en A2~ kan hij vertraagt in ,uit, pulsen en noem maar op, teveel om op te noemen.
Beide uitgangscontacten worden wel gelijktijdig aangestuurd.
Ook uw uitleg over het gebruik is niet heel duidelijk.
Ik kan u wel een volledige technische manual (pdf) opsturen per email als u dat wenst. Daar staan alle aansluitingen, settings,tijdsdiagrammas , enz in.
Laat maar weten.

Toegevoegd na 10 uur:
Al even ter verduidelijking.
1) Het bovenste schema is de aansluiting van uw H3DR-A
Waarbij de aansluitingen als volgt zijn:
A1~ = de fase van uw voeding
A2~= de nul van uw voeding
B1 = is de reset ingang
C1 = is de start van timer functie
D1 = is de gatesturing
15 + 16 + 18 is uw 1e spanningsloos contact
25 + 26 + 28 is uw 2e spanningsloos contact
Beide relaiscontacten worden gelijktijdig aangestuurd.
15 + 16 en 25 + 26 zijn NC ( Normally Closed) in rust
15 + 18 en 25 + 28 zijn NO ( Normally Open) in rust

2) Het onderste schema stelt een toestel voor waarmee u de H3DR-A zou kunnen aansturen, bv een PLC, let wel dat het hier ook om DEZELFDE voedingsspanning moet gaan.
Als uw PLC een 24 Volt is moeten uw uitgangen spanningsvrij zijn of een relais aansturen.

3) het links deel geeft de diverse timerfuncties aan ifv van de instelling die u maakt op het frontpanel gaande van A - E.

Ik heb op internet de volledige manual gevonden met alle functies en mogelijke timerdiagrammas.
Het is een Engelstalige PDF maar wel degene die origineel meegeleverd wordt met uw toestel.

Veel geluk ermee.