Waarom krijg ik geruis door mijn koptelefoon?

Ik heb pasgeleden een nieuwe headset gekocht "dr dre studio" maar als ik deze op mijn laptop aansluit dan hoor ik continue een vervelende ruis. Maar op een andere PC hoorde ik dit geruis niet en ook niet op mijn telefoon.

Daarnaast als ik hem aan mijn laptop aansluit ben ik erachter gekomen als ik de hdmi poort aanraak dat de ruis opeens verdwijnt. maar als ik mijn vinger eraf haal dan is hij weer terug.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De ruis die je hoort op je headset kan veroorzaakt worden door een brakke condensator op je geluidskaart in je laptop. In de regel zijn de geluidskaarten van laptops niet van de allerbeste kwaliteit omdat ze meestal niet meer dan de mini speakertjes hoeven aan te sturen en/of simpele hoogohmige koptelefoontjes en dus de eisen voor geluid niet hoog zijn. Als je je vinger aan de hdmi poort legt dan houdt de ruis op zeg je. Dat wijst op een slechte aarding van de geluidskaart en de laptop in het algemeen. Doordat je je lichaam met de laptop verbindt ga jij dienst doen als capacitaire aarde. Een soort supercondensator, zeg maar. Daarmee worden kleine wisselspanninkjes ( wat ruis is) geheel afgevoerd en dus niet meer hoorbaar. Probeer de laptop van een goede aarding te voorzien, dit kan het probleem al verhelpen. Succes

Is het een originele Dr. Dre koptelefoon? Test je koptelefoon eerst via een andere laptop/pc of een muziekspeler. Als je geen geruis hoort, ligt het misschien aan de audio poort van je laptop.

Een geaard stopcontact ? Sleep je Laptop eens mee naar een kennis, doet ie het daar wél normaal dan ligt het aan je stroomtoevoer en als je budget het toelaat : een overspanningsbeveiligings stekkerdoos : (leuk woord voor Lingo) Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100