Welke oscilloscoop en of functiegenerator zou ik me moeten aanschaffen als student?

Ik heb in elektor gelezen dat bv velleman een pc-oscilloscoop heeft die ook als functiegenerator kan dienen. Daar ik student ben en mijn budget niet groot is (300€ of minder) is een all-in-one toestel natuurlijk voordeliger. Tweedehands scopen zoek ik niet. Het maakt me niet uit of het een digitale of analoge scoop is, die met de beste karakteristieken en voldoende functies voor een lage prijs wint het.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Wat verwacht je van een oscilloscoop?

het is eigenlijk een redelijk verouderd apparaat

Is het voor het meten in lagere frequenties, verwijs ik je
door naar bv seeedstudio.com waar je een kant en klare 4 kanaals oscilloscoop kan halen voor 199 dollar,
of allerlei bouwpakketten vanaf 49 euro.

Mijn ervaringen met deze firma zijn erg goed!
(het duurt alleen een paar weken voor je je spullen krijgt)

Toegevoegd na 4 minuten:
Daarbuiten, waarom zou je als student een scoop of functiegenerator moeten aanschaffen?...die staan op school.
(beiden zijn trouwens ietwat verouderd in ons hedendaagse digitale domein)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het om er ook zelf mee aan de slag te gaan :p
Nu hou ik me bezig met analoge elektronica, maar ook met digitale zou hij overweg moeten kunnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En hier wordt die DSO quad toch wel afgebroken:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/94178
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuk je reakties, maar toen ik 40 jaar geleden naar de HTS ging (richting electronica, dat toen nog op zijn digitale stoelpootjes stond) heb ik nooit een reden gezien om een scoop aan te schaffen. Waarom jij wel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Begrijp me niet verkeerd, een scoop was op dat moment (1980) het ultieme meetinstrument.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om zaken te kunnen visualiseren, om mijn theorie te zien kloppen in de praktijk. Ik vind zulke grafieken altijd boeiend :p