Wat is beter qua geluid met homecinema 3, 6 of 12 ohms boxen ?

Ik heb laatst een blu ray cinema set gekocht van Samsung (HT-E5500) en alle boxen inclusief subwoofer zijn 3 ohms. M'n vorige setje van JVC ( geen blu ray) was alles 10 ohms en heb nog 2 oude staande boxen van 12 ohms staan. Nou dacht ik altijd hoe meer ohms hoe beter ... Of is dat juist andersom ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het aantal Ohms heeft niets met de kwaliteit te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is de weestand van de speaker.
Heeft zoals koosknip al aangeeft geen effect op kwaliteit.
Bij aasluiten van speakers op een versterker is het wel van belang dat de weerstand van de speaker hoger (of gelijk aan) is wat de versterker aan kan.