Die methode die Fader beschrijft is de meest gangbare. (printontwerp in spiegelbeeld op folie printen - printplaat met omgekeerde folie belichten - etsen - onbelichte beschermlaag verwijderen - spoelen - boren en solderen).

Echter als je 1x een printje wilt maken, voldoet wellicht ook de oplossing van Bamibal of mbv een gatenplaat, waarbij je de componenten zo kun solderen, maar de sporen als dunne draadjes of spoortjes soldeert.

Voor het etsen bij Fader is tegenwoordig ook een doorzichtige vloeistof beschikbaar (bij Conrad etc) en geeft wat minder afval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is vrij ingewikkeld. Je zult hem zelf moeten etsen.
bamibal
13 jaar geleden
Te ingewikkeld om allemaal uit te leggen dus voeg ik een stap voor stap plan bij. Veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is eerder 'de bekende' methode. +1