(Rc 1:10) Is het Altijd mogelijk om een nihm accu aan te sluiten op een brushless regelaar.

Op sites die brushless setjes of regelaars verkopen, staat soms wel en soms niet, dat de regelaar geschikt is voor lipo én nihm accu's.
Wie weet er of een brushless regelaar altijd compatible is met een nihm accu?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

In de meeste gevallen wel. Moderne motor regelaars of ESC zijn eigenlijk allemaal wel Nihm compitabel en minimaal programmeerbaar door middel van de zender. Akoestische signalen geven dan bepaalde instellingen weer. Het is van belang dat je bij het instellen van de regelaar het juiste aantal Nihm cellen aangeeft. De regelaar heeft vaak een veiligheidsfunctie waarbij hij bij een minimaal voltage afslaat om verdere ontlading en schade aan de cellen te voorkomen. Wanneer je het aantal cellen niet goed invoert is het voltage waarmee de regelaar vergelijkt niet juist. Ik raad je aan een ESC te kopen met duidelijke beschrijving (aangeduid; compitable with xx-cells) en een voldoende hoog maximale ampère. Kijk anders eens op www.Modelbouwforum.nl voor zeer uitgebreide informatie!