Als je tom tom helemaal is leeggelopen en je bent de oplader kwijt. Kun je hem dan in de auto opladen op 12 volt?

Hij is 2 jaar ofzo niet gebruikt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (4)

Ja dan doe je hem in de sigarettenaansteker en onder het rijden kun je hem dan gebruiken en laad hij op.
11 jaar geleden
Ik laadt mijn Tomtom alleen maar in de auto op met de 12 volt stekker. Als ik hem gebruik heb ik hem eigenlijk altijd ingeplugt. Die apparaten zijn ontworpen om met een 12volt lader te werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is dan het beste; gelijk proberen aan te zetten of eerst even een stuk rijden met dat ding ingeplugd en daarna pas proberen aan te zetten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het duurt altijd een tijdje voordat hij weer 'aan wil' als hij helemaal leeg geweest is, dus beter eerst een stukje opladen voordat je probeert hem aan te zetten, anders werkt het toch niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst even wachten inderdaad, dan heeft hij een kleine 'buffer' waar hij mee kan werken. Maar daar hoef je niet voor te rijden hoor, je kunt de auto ook gewoon op het contact zetten.
Als je TomTom een Li-Ion batterij heeft, is de kans groot dat de batterij nu stuk is. Zulke batterijen kunnen erg slecht tegen volledig ontladen, zeker lange tijd.
Maar mocht de batterij het toch nog doen, dan kun je hem prima in de auto opladen.
bamibal
11 jaar geleden
Ik zou daar maar niet zo zeker van zijn ! ! !
Sluit hem NIET zomaar aan op uw 12 Volt sigarenaansteker.
De uitgangsspanning van een Tomtom oplader is GEEN 12 V maar 5 V.
Ofwel heeft u een aangepaste adapter nodig 12 V => 5 V
of u kan hem aansluiten op een USB poort van uw PC.