Kunnen e-books ook voorlezen?

Ik bedoel dus of de e-book een luidspreker heeft zodat je niet hoeft te lezen maar alleen luisteren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.5K
Ritsuka
11 jaar geleden
Een ebook is alleen een bestand met tekst en soms plaatjes. Of de reader het kan voorlezen ligt aan het merk
Amadea
11 jaar geleden
Een E-Book kan soms wel voorgelezen worden, indien deze met een computer voorzien van spraaksoftware wordt gebruikt.

Antwoorden (3)

Ik neem aan dat je bedoelt of je op een e-reader ook gesproken boeken kan 'afspelen'. Dit kan wél, de meeste e-readers hebben een aansluiting voor koptelefoon, maar je kunt géén lees-e-books beluisteren.
Je kunt wel luisterboeken op je e-reader zetten en die dan laten afspelen.
Een normaal e-book is gewoon een tekstbestand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@stiefel, ik denk dat dit zelfs niet zou bestaan, dan zou de applicatie eerst voor tekst moeten scannen en dan converteren naar tekst en vervolgens oplezen. Het is natuurlijk best mogelijk
Ja hoor, dat kan. Maar het klinkt niet best. Intonatie en dergelijke zijn erg vlak.
Met de gratis iBooks-app op je iPod Touch, iPhone of iPad kun je boeken lezen, maar je kunt ook de boeken laten voorlezen. Een grappige optie die standaard aanwezig is in iOS.
Het beste resultaat krijg als de taalinstellingen op je iDevice overeenkomen met de taal van het boek dat wilt laten voorlezen. Een Nederlands boek laten voorlezen terwijl je iDevice op Engels staat ingesteld is niet echt aan te raden. Wel leuk om eens te lachen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt audiobooks nemen.
Dit zijn voorgelezen boeken, waarbij er twee "smaken" zijn:
- de gratis of heel goedkope audiobooks, die worden voorgelezen door een spraakprogramma, en dus soms wat raar klinken
- de niet gratis audiobooks, die gewoonlijk worden voorgelezen door personen.

Op websites waar dergelijke boeken worden gerecenseerd wordt ook meestal een waardering voor de voorlezer gegeven.

Soms is een boek ook door meerdere mensen voorgelezen.

Audioboeken die door mensen worden voorgelezen zijn gewoonlijk wel duurder dan e-books.