Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor batterij kan ik aansluiten op mijn laserpen? Zie omschrijving..

Onlangs deze line laserpen gekocht op dealextreme. http://www.dealextreme.com/p/2-5mw-650nm-line-laser-module-3v-46389

De draden had ik snel even tegen een AA (1.2 V penlite batterij) aangehouden, laserpennetje deed niets.

Daarna geprobeerd met zo'n platte batterij van 9 V.. pennetje deed weer niets..

Nieuw laserpennetje besteld en deze ook weer getest met dezelfde batterijen..zonder resultaat.

De voltages van de batterijen kloppen wellicht niet, maar dan nog zouden de pennetjes het toch een beetje moeten doen lijkt me??

Wat voor batterij kan ik het beste gebruiken voor deze laserpennen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een lasermodule werkt alleen goed op het juiste voltage.
Op halve spanning doet hij weinig tot niets, op 9 V blaas je hem binnen een miliseconde op.
Je had gewoon 2 AA batterijen in serie moeten gebruiken, nu is hij waarschijnlijk al kapot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog even ter aanvulling, Ik dacht eerst zelf ook de verkeerde voltage gebruikt te hebben maar het product bleek stuk te zijn bij mij, na 2x opnieuw 1 te hebben gekregen deed hij het wel, het kan zo zijn dat je product kapot is, contact opnemen met dealextreme.
ik heb er ook een gekocht bij bol.com zat er niets bij geen batterijen inbegrepen volgens mijn gedacht omdat ik vroeger ooit zo een laser sleutelhanger gekocht heb denk ik dat het ongeveer de zelfde batterijen zullen zijn. maar misschiens wat kleiner. ik zou eens bij een winkel gaan informeren zei denk weten het wel
(Lees meer...)
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding