Wat is dit voor een apparaat? http://www.allekabels.nl/na/0/6905/Sigaretten-Aansteker-Plug.html

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dit is een losse plug voor in je sigarette aansteker te doen. Hiermee kun je dus 12V apparaten aansluiten in je auto.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap 'm niet... Dat kan toch rechtstreeks?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
meestal zit zo'n plug er al aan als deze geschikt is voor in de auto (denk aan koelbox) mocht deze stekker kapot zijn, dan kun je hem vervangen met deze. Of je hebt een apparaat die geschikt is voor in de auto maar er zitten alleen twee draadjes aan, dan kun je deze plug eraan zetten zodat je hem kan aansluiten in de auto. In de auto zit een sigarette aansteker, deze werkt op 12V. Als hier dus je voeding wil halen kun je zo'n plug gebruiken http://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic.php?t=8353&p=74756
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, ok; nu snap ik het; je moet je er dus nog zelf een paar draadjes aan monteren :). (Nl. de draadjes van het bewuste apparaat.)
Kan je dan ELK 220V-apparaat (zolang de accu het aan kan) op zo'n stekker aansluiten en in de auto gebruiken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dit kan niet. Je zegt het zelf al: 220V apparaten, deze werken dus niet op 12V. Daarbij er komt 12 Volt gelijk spanning uit en geen 220V wisselspanning.
Als je dat wil moet je een converter kopen, let daarbij op het vermogen. http://omvormers-12v-naar-220v.welke-kiezen-kopen.nl/index.php
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok thanx!
Ja, dat klinkt wel logisch.