Mijn nieuwe 3D TV LG LCD kan alleen maar Nederland 1 afspelen. Voor de rest staat er overal dat er geen CI module is. Wat is het probleem ?

Ik had dus eerst moeite met de kanalen enzo. Ik heb een UPC mediabox en die kon eerst geen signalen vinden.
Na de coaxkabel er in gedaan te hebben en de gegeven:
Almere (104) en de frequentie en de netwerk-ID installeerde hij een heleboel kanalen.

Helaas staat er overal, er is geen CI module. Nederland 1 doet het gewoon, wat is het probleem dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wacht even heb je nu een TV-module-kaartje combi of een TV-kastje-kaartje combi?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een kastje hebt is de tv totaal niet van belang en is het verwarrend om daar over te beginnen zeker als je ook nog over CI module begint.

Het beste antwoord

Je kunt instellen of je een externe digitale tuner, interne analoge tuner of interne digitale tuner gebruikt. De tv staat waarschijnlijk op de laatste ingesteld. Een CI module is een klein kastje (CAM module) waarin een tv kaart past. De module wordt in de tv geplaatst en is dan een digitale tuner. Maar dan moet ie er wel inzitten natuurlijk.

Als de CI module er wel in zit, is een veel gemaakte fout dat de kaart andersom in de module zit.
paulus811
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik denk dat je het kaartje uit je mediabox in de tv moet doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een soft reset is hier noodzakelijk. Contact opnemen met de Helpdesk van UPC en die uit laten voeren.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je Ned 1 kan ontvangen....een ongecodeerde kanaal...dan zou ik haast zeggen....is je smarcdard geactiveerd??

Zoja dan kan het zijn dat je decorder de keys nog niet kan vinden en je hem even wat langer moet laten aanstaan.

Doen de zenders van je analoge kanaal het wel??

En als ik je goed begrijp,heb je wel je mediabox met smartcard aangesloten met een hdmi ( of scart) rechtstreeks op je tv??

Mocht je de CI Module van je TV gebruiken kijk dan wel even als deze geschikt is voor upc...maar ik vermoed van wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas dit werkt niet. De digitale ontvangers welke in de huidige TV's zitten, zijn NIET geschikt voor de ontvangst van UPC coderingen. De CI (Command Interface) waarom gevraagd wordt, is niet aanwezig. Deze kun je los aanschaffen, maar let op, deze zijn allen geschikt voor ZIGGO en absoluut NIET voor UPC. Je zal gebruik moeten maken van de UPC mediabox (wel een in HD uitvoering, vraag UPC om een CISCO box) welke je via een HDMI kabel op de TV aansluit. Schakel de TV als monitor, door als ingang het betreffende HDMI kanaal te kiezen en zie daar, een perfect beeld (indien de tenminste je maandelijkse abonnement hebt voldaan). Maar in welke winkel heb je de TV gekocht? Als je in Almere woont zullen ze je dit toch wel vertelt hebben!!

Toegevoegd na 2 minuten:
Pal boven de Albert Hein zit UPC, laat je even goed voorlichten door deze zeer vriendelijke mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Mediamarkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, BIJ de Mediamarkt, maar boven AH, sschuin t.o. die computerzaak en de schoenenkneus en links om de hoek zit de bioscoop en naast UPC zit Vodafoon.
De UPC Mediabox is een externe digitale tuner, die je waarschijnlijk via HDMI of Scart op je TV hebt aangesloten.
UPC levert daarnaast sinds kort ook Digitale TV via een CI+ module, welke in de TV wordt geplaatst: http://www.upc.nl/televisie/wat-is-digitale-tv/ci-plus/

Aangezien je gebruik maakt van de UPC Mediabox dien je op de TV het juiste ingangssignaal te kiezen (HDMI of Scart), waarmee het probleem waarschijnlijk zal zijn verholpen.