Wat is het nut van jailbreaken? (iPod Touch 4G)

Ja ik weet het, hier zijn echt al súperveel vragen over geweest.

Maar ik heb al heel veel sites doorgezocht, en ik kon niet echt een duidelijke reden vinden om te jailbreaken. En ik snapte het ook niet echt.

Ook hoorde ik dat je dan de apps in de Appstore gratis krijgt, klopt dat?

En wat is de veiligste jailbreak? Ik hoorde over greenpois0n.
En dat je dan ook een back-up in iTunes moet maken en al je geschiedenis, cookies en cache bestanden van Safari moet verwijderen..

Ik weet dat het eigenlijk 3 vragen zijn, maar ik hoopte dat jullie toch kunnen helpen.
Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het oorspronkelijk doel van jailbreaken is eigelijk de beveiliging die Apple op jouw iOS apparaat heeft gezet te omzeilen en zo meer toegang en mogelijkheden voor je apparaat te creëren. Denk hierbij aan bijvoorbeeld om tweaks te installeren of aanpassingen te verrichten in je apparaat of om bijvoorbeeld apps te installeren die niet geschikt zijn voor de Apple Store. Veel mensen gebruiken een jailbreak ook om betaalde apps gratis te kunnen downloaden, dit doen ze vaak via 'Installous', om deze app geïnstalleerd te krijgen op je apparaat heb je een jailbreak nodig, dat is dus ook een reden.

Het ligt een beetje aan welk iOS versie je geïnstalleerd heb, als je dat ook even vermeld kunnen we je de juiste stappenplan toe sturen.

Cashher
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jailbreak (letterlijk: (gevangenis)uitbraak) is een Engelse term voor de handeling die het mogelijk maakt om op een iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV softwaretoepassingen te laden die niet door de firma Apple geautoriseerd zijn.

Zodra een iPhone jailbroken (opengebroken) is, wordt het mogelijk toepassingen te downloaden die niet via het officiële distributiekanaal van Apple, de App Store, te verkrijgen zijn. De hardware van zowel de iPhone als de iPod touch kan namelijk meer dan dat men via de App Store mogelijk kan maken; onder andere omdat Apple een restrictief beleid voert, waarbij voorkomen wordt dat er modificaties gedaan worden aan de basisfunctionaliteit die de iPhone en iPod touch bieden.

Apple ziet een jailbreak als een inbreuk op haar auteursrechten. De consumentenbond stelde echter de gebruikers in het gelijk omdat zij zelf mogen weten wat zij met hun eigen product mogen doen.

Lees vooral de hieronder staande weblink voor de voor- en nadelen ervan...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jailbreak_(iOS)

Groetjes