Wat is het nut van jailbreaken? (iPod Touch 4G)

Ja ik weet het, hier zijn echt al súperveel vragen over geweest.

Maar ik heb al heel veel sites doorgezocht, en ik kon niet echt een duidelijke reden vinden om te jailbreaken. En ik snapte het ook niet echt.

Ook hoorde ik dat je dan de apps in de Appstore gratis krijgt, klopt dat?

En wat is de veiligste jailbreak? Ik hoorde over greenpois0n.
En dat je dan ook een back-up in iTunes moet maken en al je geschiedenis, cookies en cache bestanden van Safari moet verwijderen..

Ik weet dat het eigenlijk 3 vragen zijn, maar ik hoopte dat jullie toch kunnen helpen.
Alvast bedankt :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het oorspronkelijk doel van jailbreaken is eigelijk de beveiliging die Apple op jouw iOS apparaat heeft gezet te omzeilen en zo meer toegang en mogelijkheden voor je apparaat te creëren. Denk hierbij aan bijvoorbeeld om tweaks te installeren of aanpassingen te verrichten in je apparaat of om bijvoorbeeld apps te installeren die niet geschikt zijn voor de Apple Store. Veel mensen gebruiken een jailbreak ook om betaalde apps gratis te kunnen downloaden, dit doen ze vaak via 'Installous', om deze app geïnstalleerd te krijgen op je apparaat heb je een jailbreak nodig, dat is dus ook een reden. Het ligt een beetje aan welk iOS versie je geïnstalleerd heb, als je dat ook even vermeld kunnen we je de juiste stappenplan toe sturen. Cashher

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100