Ik zou ik mijn auto een omvormer van12v – 230 v kopen voor het opladen van me mobiel. Is dit met een trafoloze schakelvoedingen mogelijk? .

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom zou je een omvormer naar 230v willen hebben als je voor een paar cent een lader voor de sigaretteaansteker kunt krijgen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn mobiel...

Antwoorden (2)

Als het om snelladers gaat moet je er rekening mee houden dat je een omvormer neemt die een goede sinus uitstuurt(deze omvormers zijn wel duurder). Bij omvormers die een gemodificeerde sinus uitsturen gaan snelladers van accu’s vaak stuk.
Hier staat wel goede informatie over deze omvormers: http://www.elektronicaonline.nl/omvormers.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat is mogelijk, nig sterker het zijn allemaal geschakelde omvormers. Tip: waarom neem je geen telefoonvoeding die je rechtstreeks op dd 12volt (sigaretten aansteker) aan sluit?