Passen alle systeembeugels op alle tv's?

Ik heb nu een 5 jaar oude samsung lcd aan de muur hangen, ik ga deze vervangen door een groter LED scherm (ook van Samsung) pas dit?
Nieuwe gaten in de muur boren is een mega drama ivm het metale betongaas

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Er geld een standaard voor systeembeugels. Daarin staan de minimale afmetingen en schroefdraad vastgelegd. Meestal hebben tv s acht gaten om zowel een grote als kleine beugel te supporten.

Wil je het echt weten, meet dan even de afstand op tussen de gaten in je huidige scherm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, helaas passen ze niet allemaal.....

afgezien van de VESA maat, heb je ook te maken met de gaten in de muur.

het beste kan je ze opmeten, en in ieder geval een steun met een passende VESA maat erbij zoeken (ook letten op gewicht van de TV uiteraard)

als de maten van de wandsteun zelf niet vermeld zijn kan hier altijd naar vragen.

bij de link meer info over de vragen.

mocht het een mission impossible gaan worden zou er bv een MDF plaat kunnen bevestigen waarbij je de huidige gaten in de muur gebruikt, en op de MDF plaat zelf de tv steun bevestigen.

wellicht kan je een constructie maken waar je de bedrading in weg kan bergen. (het is maar een idee dus, misschien wil je het een zo plat mogelijke oplossing)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
alle monitoren en TV's tot 20" hebben aan de achterkant 4 bevestiging schroeven 100 x 100 mm uit elkaar.
bij toestellen groter da 20" zitten de bevestiging gaten
200 x 200 mm uit elkaar.