De laatste tijd blijven de tabletten, half opgelost, tussen mijn vaatwerk achter. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Hij is ongeveer een jaar oud en het is vooral bij de eco-stand. Het is op die manier altijd goed gegaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dit vorige week ook gehad bij tabletten van de Aldi.
Heb nu andere tabletten gehaald en het probleem is opgelost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
had ik ook last van, en de vaat natuurlijk niet schoon. ben weer poeder gaan gebruiken. werkt veeel beter,
en de vaat ook weer veel schoner.

Het beste antwoord

Volgens mij mag je geen tabletten gebruiken in de eco stand omdat tabletten/ delen van de tabletten pas oplossen bij een bepaalde tempratuur.
Bij mij staat het in de handleiding van de vaatwasser.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan gaat de klep waarachter de tablet zit niet goed open. Of er zit vaatwerk voor of de veer is lam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik ook wel eens, kwestie van schoonmaken. Maak filters goed schoon, let ook op pitten in de waterpomp. Haal de sproeidraaiarmen, er uit check of echt alle openingen open zijn, laat er water door lopen en kijk of er geen vuil in zit. Succes. Ps moet je ong elke 3 mnd of als hij weer problemen krijg doen. Heb een Siemens
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens naar de volgende punten:

1.
Zijn de watersproeiers niet verstopt? Misschien zit er vuil of zeepresten in de sproei-opening, zodat het water niet meer door de hele machine wordt gesproeid.

2.
Bij sommige modellen vaatwassers schuift de bovenste sproei-arm mee naar buiten als je het rekje naar buiten trekt. De watertoevoer van die sproei-arm zit dan in de achterwand. Als je het rekje terugduwt, moet de aanvoerbuis van de bovenste sproei-arm goed om die watertoevoer heen aansluiten. Wanneer dat niet meer goed zit, loopt het water uit die watertoevoer langs de achterwand naar beneden, en wordt het dus niet meer via de bovenste sproei-arm door de hele machine gesproeid.

3.
Als het verwarmingselement het niet meer goed doet, is het water te koud om het tablet op te lossen. Doe eens een vaat, en maak de vaatwasser direct na het einde van het programma open. Voel dan of de vaat warm is. Zo niet, dan is het verwarmingselement kapot.