Mijn hotmailadres is gekaapt, als ik nu probeer in te loggen vraagt hotmail om mijn telefoonnummer/ ander mailadres. Is dat veilig? Of hacktruc?

Ik vind het zo vreemd dat hotmail om een telefoonnummer vraagt om contact op te nemen. Ook werd gevraagd om mijn wachtwoord in te typen ter verificatie. Straks is dit een truc van degene die mijn adres nu heeft en ben ik nog verder van huis. Maar ik kan nu dus helemaal niet meer bij mijn berichten. Wie kan me helpen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mij is niet duidelijk of je account nu wel of niet gekaapt is. Zo ja, dan vragen ze (meen ik) niet om je wachtwoord, wel om allerlei andere dingen om te verifiëren dat jij degenen bent die eigenaar is van het account. Daar kan een telefoonnummer aan te pas komen.
Leg ajb duidelijk, stap voor stap, uit wat er precies gebeurd is. Het zou idd zomaar een truc kunnen wezen. Bel anders Microsoft of kijk hier: http://windows.microsoft.com/nl-nl/hotmail/hacked-account-faq
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, als ik in probeert te loggen staat er specifiek dat mijn adres door een ander wordt gebruikt. Zie anders mijn reactie hieronder even. Dank voor de link!

Antwoorden (2)

Wees gerust, ik heb deze vraag ook al regelmatig gekregen als ik in wilde loggen op hotmail. Je mail is dus niet gekaapt of gehackt, maar het is gewoon een service van hotmail zelf. Mocht je ooit je wachtwoord vergeten, dan kan dit via je 06 nummer of het alternatieve mailadres aan je toegezonden worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze vragen ze als controle middel. Dan moet je deze gegeven wel verstrekt hebben ....ik zou niet zomaar dit doen. Neem eerst contact op me Microsoft.