Hoe groot is de atoomklok in Frankfurt?

Hoe groot is deze? hoe is de werking? Wat als deze uitvalt? hoe ziet deze eruit? staat deze echt in een kerktoren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (2)

De klok staat niet in een kerktoren, de zender dcf77 staat zelfs niet in frankfurt maar zo'n 25km verderop. Mogelijk staat de antenne in/op een kerktoren, dat weet ik niet.
De atoomklok (bron van het tijdsignaal) staat in Braunschweig, maar het zendersignaal wordt van een lokale atoomklok die daar weer aan gekoppeld is herleidt.

Toegevoegd na 3 minuten:
De zender/antenne staat niet in een kerk, zie bron 3.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nope. Geen kerktoren.
http://www.ptb.de/cms/en/fachabteilungen/abt4/fb-44/ag-442/dissemination-of-legal-time/dcf77/localizacion-del-transmisor.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij geef je geen antwoord op de belangrijkste vraag?
Atoomklokken staan in laboratoria, never nooit niet in kerken of zo.
De werking is gebaseerd op de frequentie van straling die door een bepaalde stof wordt uitgezonden.
Als een atoomklok uitvalt zijn er nog steeds vele andere op de wereld om op terug te vallen.
Hoe ze er uit zien, hoe groot ze ongeveer zijn en meer over de exacte werking vind je in de links.