Je hoeft hem dan niet zelf af te stellen zodat hij correct/nauwkeurig werkt.
bamibal
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als er bijvoorbeeld een magneet te dicht bij een beeldscherm is gekomen, dan kan het beeld scheef gaan trekken of sneeuwerig worden (zoals vroeger op de televisie). Of door een stroomstoring kunnen de kleuren misvormen. Door te kalibreren wordt dat weer rechtgetrokken. Als het zelf-kalibrerend is hoef je er dus niet eerst knoppen voor in te toetsen, maar corrigeert het apparaat dat vanzelf.
Amadea
11 jaar geleden
Dit wil zeggen dat het toestel zichzelf gaat instellen op vooraf geprogrammeerde instellingen en op die manier steeds de juiste waarde weergeeft.
Mooi voorbeeld hiervan is een digitale personen weegschaal.
Als u die even aanraakt springt die aan op een waarde ergens rond de 0 (nul). Daarna gaat die automatisch perfect op nul springen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is tareren, voor calibreren heb je (bij een weegschaal) toch minimaal 2 gewichten nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tarreren is een vorm van auto calibratie.
Ik kan hier binnen dit bestek toch moeilijk gaan uitleggen hoe bv een volautomatische robot zijn eigen coordinaten gaat kalibreren om nadien een programma te runnen, ik wil het voor iedereen begrijpelijk houden.
Of heeft u een beter voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt gelijk, en ik heb ook geen beter voorbeeld, dat niet. Ik weet wel dat zelf-kalibrerende balansen ook jaarlijks met de hand gekalibreerd worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is juist, maar dat is enkel verplicht voor commerciele balansen en die worden ook nog eens jaarlijks gecontroleerd door de overheid, namelijk het ijkwezen.