Kan iemand mij uitleggen wat de sterrenbeoordeling van Google over websites (die sterren die erbij staan als je een zoekopdracht intypt) inhoudt?

Als je een zoekopdracht in Google intypt, krijg je soms websites met sterren erbij. Weet iemand waar een website aan die sterren kan komen en hoe het allemaal precies in elkaar zit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Met behulp van http://schema.org/AggregateRating kan een rating met 5 sterren worden toegevoegd aan het zoekresultaat. Dat bestaat niet alleen uit een rating maar ook uit:
Gemiddelde beoordeling
Aantal beoordelingen
En eventueel:
Hoogste rating
Laagste rating
Gegevens per review:
Title review
Author
Datum gemaakt
Omschrijving
Rating

Google, Bing en Yahoo ondersteunen alle drie de microdata zoals vastgelegd op bovenstaande site.

Als je dus sterren bij jouw website wilt hebben, moet je je aanmelden bij een beoordelingssite die staat aangemerkt bij Google als review site.
Amadea