hoe ver kun je zenden met 0,5 watt????

hallo,
hoe ver kan ik zenden met een 0,5 watt zender en de antenne op de begane grond ongeveer 1,5 meter van de grond????

groeten etherpiraat thijs.

zie bijgevoegde foto, zo'n situatie heb ik ook zender in flightcase en antenne er aan.

Toegevoegd na 45 minuten:
oja het is een fm zender...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Vuist regel is zicht antenne,ofwel als de antennes elkaar zien is ontvangst mogelijk.Dus een zo hoog mogelijke antenne geeft een groter bereik.Op een open plek bv strand is het bereik vele malen groter dan in de stad.
Ga met je zendertje op het balkon zitten.Pas op het is verboden maar wel een leuke hobby........suc6

Toegevoegd na 2 minuten:
O ja en zorg dat je op een vrije frequentie zit