Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

betaal ik de kosten van de afzuig installatie?

ik woon in een flat op de bovenste verdieping.op zolder draaid een motor die de afzuig verzorgd.op 380 volt.daarnaast zit een kroonsteentje met 3 draden.afgelopen week,haalde ik de stroom van de gang badkamer en slaapkamer groep even af.en toen stopte de moter er ook mee.volgens de verhuurder kan het niet zijn dat ik de kosten voor mij en de 3 woningen beneden mij betaal.maar als ik de schakelaar van de afzuig boven het keukenblok uitzet blijft de moter gewoon doordraaien.ik geloof de verhuurder niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
732

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

het lijkt me onwaarschijnlijk dat de centrale afzuiging via jou meter loopt. als deze op 380 of 400 volt draait
maar je eigen afzuiger in je keuken heeft daar natuurlijk niets mee te maken, deze draait waarschijnlijk gewoon op 230 volt. hoewel het wel vreemd is als je één van je groepen uit zet, de centrale afzuiging ook stopt. weet je wel zeker dat de centrale afzuiging op 400 volt draai. er zouden dan natuurlijk 4 draden heen moeten lopen 3 fase en een aarde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik jouw verhaal lees lijkt het er wel op.
Is het je ook opgevallen dat je een hoge energierekening hebt?
Misschien kun je aan de verhuurder vragen of er een elektricien naar kan komen kijken zodat je zekerheid hebt en het eventueel meteen verandert kan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding