Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik verwachten van de MBO opleiding Geluidstechnicus?

ik heb dit jaar mijn ICT afgemaakt en wil graag geluidstechnicus gaan volgen. wat moet ik hier van verwachten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
717

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zoals de eerste beantwoorder aangaf leer je alle ins en outs.
De geluidstechnicus is de muzikant met de meeste mogelijkheden en krijgt vaak de minste waardering.
Hij/zij kan een optreden maken en breken, veel onvolkomenheden in een optreden onzichtbaar maken en
dat effect meegeven waardoor mensen kippenvel krijgen
of niet.
Je ziet het aan diverse TV programma's zoals Mary Poppins.
Bij sommige nummers werden bepaalde effecten , zoals aural exiting achterwege gelaten en bij anderer nummers werden dit soort effecten wel toegevoegd, dat maakt een verschil van dag en nacht waarmee de indruk gewekt wordt dat de artiest veel slechter of beter is dan de ander.
Zelf vond ik dat manipulatie, geliuidstechnici herkennen deze effecten, anderen niet of veel minder goed.
Een goede geluidstechnicus weet van een kale sound
een vol , warm en aanstekelijk concert te maken.
De persoon die deze opleiding volgt moet wel een zeker talent hebben, als hij/zij geen musikaal gevoel heeft, kom je niet door deze opleiding heen.
Ondanks dat het "maar een MBO opleiding "is, zal hij voor velen niet weggelegd zijn.
Je moet voeling houden met de muzikanten en de zaal, je bent de interface tussen bron en publiek.
Het is tevens een hondenbaan, je bent er als eerste en je gaat het laatste weg.
Muzikaal lever je de hoogste prestatie en je krijgt de minste waardering.
Goede geluidstechnici eindigen als producer of als grote onbekende.
Met deze tegenstrijdigheden moet je goed om kunnen gaan.
Toch , als je er idee bij hebt, ga ervoor.!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je leert alles wat je nodig hebt om een professioneel geluidstechnicus te worden. Je krijgt vakken op het gebied van elektrotechniek, geluidsleer, muziekleer, elektronische muziek, mixdowntechnieken, opnametechniek en audio-editing. Je leert alles over de rol van geluidstechniek bij concerten, theatervoorstellingen en evenementen. Na afloop weet je precies hoe je de verschillende geluidsapparatuur opstelt, instelt en bedient om een optimaal geluid te realiseren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding