Hoelang duurt het om een 7ah loodaccu op te laden?

Ik heb een 7ah loodaccu. Hoelang duurt het om op te laden? Ligt nu ongeveer 10 uur aan de oplader en is nog steeds niet vol

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Theoretisch kan een 7ah accu 1 ampère leveren gedurende 7 uren of 7 ampère gedurende 1 uur en alles wat er tussen ligt. Het opladen is eveneens zo, weer theoretisch.
Als die na 10 uren nog niet vol is opgeladen wil dit zeggen dat uw lader minder dan 1 ampère geeft.
Nog geen reden tot paniek dus, tenzij uw accu kapot is.
Bij een oude accu gaat het lood van de cellen afbrokkelen en kan op de bodem kortsluiting veroorzaken waardoor er verliesstroom paralel aan de laadstroom loopt en het dus nog langer gaat duren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er staat op de lader: 0,3A betekent dit dat het ruim 23 uur duurt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U heeft het helemaal begrepen. 7Ah/0,3A=23,33...h.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, en dan alleen als de accu in goede conditie is.
dus eerder langer dan korter dan die 23 uur.
groeten, Dré