MacBook Air of Pro voor Natuurkunde studie?

Volgend jaar wil ik waarschijnlijk technische natuurkunde gaan studeren. Ik ben al een beetje aan het rodsnuffelen voor een laptop. Ik twijfel dus tussen de MBA en de MBP. Heeft iemand advies? MBA natuurlijk licht, compact, iets mindere specs. MBP betere specs, iets lomper en zwaarder. Ik wil hem misschien wel dagelijks meenemen en moet 1.5u reizen per dag, of zou ik hem niet iedere dag mee hoeven te nemen? Ik wil het gaan studeren op de Universiteit, dus geen HBO ofzo.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb ze allebei en de Air doet qua prestatie niet onder voor de Pro. Door het flashgeheugen net zo razendsnel, alleen wat minder geheugen en de 11" heeft geen cd/dvd-driver - die kun je er los bij kopen, maar lijkt me niet zo handig. De nieuwe Air heeft nu ook een verlicht toetsenbord en is nog sneller dan mijn "oude" (gekocht in maart 2011). Voor het verschil in gewicht, zou ik de Air nemen als ik 1,5 uur moest reizen. Toegevoegd na 5 minuten: Hier kun je ze vergelijken: http://www.apple.com/nl/why-mac/compare/ ..hoewel ik denk dat je dat al had gevonden ;)

Macbook pro is beter als je 1,5 uur reist. En ook voor anderen dingen is die goed.

Ik raad je Windows aan omdat Mac sommige dingen gewoon niet heeft Zoals word bijvoorbeeld Maar Mac is weer lichter Pro blijkt wel goed te zijn over de andere heb ik geen verstand

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100