Dit 'gebruik' je niet.

Op Beats by Dr. Dre zit 'noice-cancelling.'

Noise cancellation is het buitensluiten van omgevingsgeluiden, zodat een gebruiker van bijvoorbeeld een headset kan genieten van alle klanken die uit de betreffende headset komen.

Er zijn twee soorten noise cancellation, namelijk passief en actief:

Wanneer een headset aan de buitenkant is bekleed met geluidswerend materiaal, spreekt men van passieve noise cancellation.

Bij actieve noise cancellation wordt een kleine microfoon in ieder oor geplaatst die het omgevingsgeluid opvangt. Een systeem analyseert vervolgens het geluid en stuurt een omgekeerd tegengeluid mee. Hierdoor wordt voorkomen dat er nog omgevingsgeluiden zijn te horen.

Toegevoegd na 29 seconden:
Het wordt dus altijd gebruikt; je hoeft het niet apart in te schakelen.