wat kan een apple tv eigenlijk?

ik heb al op google gekeken maar daar snap ik er niets van.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Apple TV, is een settopbox die ontwikkeld wordt door Apple. De Apple TV werd op 9 januari 2007 aangekondigd door Steve Jobs tijdens de Macworld-conferentie in San Francisco [1][2]. In Nederland was het product medio maart 2007 te koop, het was in de Verenigde Staten al enkele maanden eerder te koop.

Op de eerdergenoemde conferentie werd tevens aangekondigd dat Apple haar officiële naam zou veranderen van Apple Computer Inc. naar Apple Inc., in dit nieuwe product werd als het ware deze overgang direct toegepast omdat Apple eerder de codenaam iTV hanteerde voor dit product. Het apparaat maakt het mogelijk om digitale informatie vanaf elke computer met iTunes naar een breedbeeld, high-definition televisie te streamen. Op deze manier kan men films, muziek, podcasts en je foto's vanaf de computer naar je Apple TV zenden, of op de 40 of 160 GB harde schijf opslaan. De Apple TV beschikt over een Apple Remote.

Apple TV ondersteunt het draadloze 802.11n en het HDTV-formaat: 1080i (overigens worden de kabels, om de Apple TV te koppelen aan de televisie, niet meegeleverd).