mijn USB stick is gebroken, is er nog een mogelijkheid tot het terughalen van de opgeslagen bestanden?

de pinnetjes naar het deel waar de usb in de computer gaat is afgebroken (zie foto)

Toegevoegd na 1 minuut:
is dit te solderen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens mij kan je dit nog wel solderen, ik weet het niet zeker maar ik zou het in elk geval proberen ;)

Het is te solderen maar het is zo klein dat het solderen meer schade kan brengen aan de usb stick. Daarbij is nog maar de vraag dat als het solderen goed gaat of de stick zelf nog werkt.

Zo te zien is er ook een stukje printbaan meegekomen. Het is nog wel te repareren, maar je zult ook een draadbrug moeten leggen die het printspoortje maakt. Dit is natuurlijk priegelwerk, en je hebt een fijne soldeerbout nodig. Heb je dit nog nooit gedaan, kan je dit wellicht nog laten proberen door een electronicazaakje. Maar voortaan toch maar regelmatig backups maken. Dit geldt voor alle data-dragers. Alles kan gewoon stuk gaan, of met een virus geinfecteerd raken. Jammer dat deze lessen altijd geleerd worden door deze ervaringen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100