Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn USB stick is gebroken, is er nog een mogelijkheid tot het terughalen van de opgeslagen bestanden?

de pinnetjes naar het deel waar de usb in de computer gaat is afgebroken (zie foto)

Toegevoegd na 1 minuut:
is dit te solderen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Volgens mij kan je dit nog wel solderen, ik weet het niet zeker maar ik zou het in elk geval proberen ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is te solderen maar het is zo klein dat het solderen meer schade kan brengen aan de usb stick. Daarbij is nog maar de vraag dat als het solderen goed gaat of de stick zelf nog werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo te zien is er ook een stukje printbaan meegekomen. Het is nog wel te repareren, maar je zult ook een draadbrug moeten leggen die het printspoortje maakt. Dit is natuurlijk priegelwerk, en je hebt een fijne soldeerbout nodig. Heb je dit nog nooit gedaan, kan je dit wellicht nog laten proberen door een electronicazaakje.

Maar voortaan toch maar regelmatig backups maken. Dit geldt voor alle data-dragers. Alles kan gewoon stuk gaan, of met een virus geinfecteerd raken.
Jammer dat deze lessen altijd geleerd worden door deze ervaringen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding