Hoe kan ik kleine stofdeeltjes op de foto krijgen?

Je ziet wel eens van die mooie close up foto's waarbij de dwarrelende stofdeeltjes voor het scherm te zien zijn en ze bijna op sneeuwvlokken lijken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt als je een goede lens hebt zo scherp stellen dat hij scherp is op de stof. Het kan alleen met een goede lens van een spiegelreflexcamera.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een voorbeeld foto kunt vinden, dan kan ik je wel vertellen hoe die genomen is.

Antwoorden (2)

als je de stofdeeltjes bedoelt die je ook bij je raam op een zonnige dag ziet dwarrelen kan je ze zichtbaar maken door er een sterke lamp op te richten, net buiten het kader.
( je zal er dan voor moeten zorgen dat de lamp dicht bij de camera staat en niet het achtergrond verlicht)
al is het in films en foto's regelmatig cgi (met de computer later toegevoegd)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zorg voor een lichtbundel voor het te fotograferen object. Blaas daar de stof (bv poedersuiker) in en maak de foto. Experimenteer met licht en soort stof. Succes