Zou het stroom schelen als je alle stekers in een stekkerdoos hebt, dan in 4 stopcontacten en bij niet gebruik de knop van stekkerdoos uitzet ?

Of verbruikt die dan nog stroom? Als je de knop van stekkerdoos uit zet, maar nog wel in stopcontact zit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.6K

Het beste antwoord

Sommige apparaten gebruiken als ze uitstaan nog steeds een beetje stroom dus idd via een stekdoos de stroom eraf halen is het beste.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je de schakelaar van de stekkerdoos uit zet dan wordt er geen stroom meer verbruikt. Dit is dus zeker een goede oplossing om stroom te besparen. Als de stekkerdoos aan staat verbruikt die zelf stroom om het LED-lampje in de schakelaar te laten branden, maar dit kost verwaarloosbaar weinig energie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja! Dat scheelt stroom.
Omdat je dan alle stroomtoevoer naar apparaten/adapters afkapt!

(als je een wipschakelaar met een lampje hebt dan zou deze nog wat verbruiken: maar dat zal aanzienlijk minder zijn dan het huidige gebruik =D )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een stekkerdoos met schakelaar gebruikt helemaal geen stroom als de schakelaar uit staat. Met de schakelaar op aan gebruikt het neonlampje in de schakelaar minder dan 1 Watt, een verwaarloosbare hoeveelheid energie.