kun je de aansluiting voor een boiler met zilverpapier maken?

Mijn buurman heeft het zo gedaan met zilverpapier.
omdat die stop steeds kapot ging.
het heeft te maken met de boiler zegt hij.
die stinkt soms.
nu werkt het wel goed. maar er is kort warm water.
en dan stinkt het even bij de boiler.
alsof er iets te heet word.
het ruikt naar verbrand plastik
ik vertrouw het niet.
ik ben bang dat het kan gaan branden.

Toegevoegd na 17 minuten:
als ik de stroom wil uitzetten hoe moet dat?
ik word bang van de antwoorden
ER IS GEEN STEKKER

Toegevoegd na 42 minuten:
het is gelukt hij is uit
bedankt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wauw. Gelukkig is deze situatie verholpen (en met verholpen bedoel ik: de stroom uit). Twee tips: 1. Nooit meer je buurman in je huis laten klussen. Ik zou zo iemand nog niet vertrouwen om een gloeilamp in te draaien. Een stop is een veiligheidsmechanisme; liever een doorgeslagen stop dan een uitslaande brand. Daar is die stop voor bedoeld, om de stroomtoevoer te stoppen als er sprake is van kortsluiting of overbelasting. 2. Zorg dat je een vluchtroute hebt voor wanneer het huis van de buren in brand staat. Als de buurman beweert dat de stop tijdelijk met zilverpapier omzeilen 'geen kwaad kan', zegt dat mij dat de electrische installatie in zijn eigen huis ook onveilig houtje-touwtje aan elkaar geknoopt zit. Het zou je verbazen wat mensen allemaal afknoeien met zoiets gevaarlijks als electriciteit. In ons huis hing de electriciteit bijvoorbeeld aan elkaar met luidsprekerdraadjes, in de muur aan elkaar geknoopt met kroonsteentjes. Vast ook zoiets waar één of andere beunhaas de vorige bewoners had wijsgemaakt dat het 'geen kwaad kon'. Natuurlijk zaten wij niet te wachten op een Darwin Award, dus hebben we direct de stroom afgesloten en de boel vervangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu ruik je verbrand plastic, het volgende stadium is kortsluiting. Het plastic dat dan verbrand is de kern/isolatie van de stroomvoorziening. Als dat is weg gesmolten kan de plus en de min samen voor kortsluiting zorgen. Ik hoop maar dat dat niet gebeurd. Ik geef je het dringende advies zo snel mogelijk een deskundige te raadplegen. Tot die tijd de boiler uitschakelen en de hoofdschakelaar van de stroom eraf en dan het zilverpapier verwijderen. Repareren met zilverpapier werkt, maar daardoor omzeil je de beveiliging van je meterkast, juist diezelfde beveiliging die steeds de stop er doet uitvliegen!

Het beste antwoord

Dit is ongeveer een zelfmoordactie. Ren voor je leven!
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
... en dan bij het rennen struikelen over de deurmat...

Andere antwoorden (9)

Ik vertrouw het niet, prutsEinstein...

Ik zou het zo nooit repareren, het is gevaarlijk... Brandgevaar wel degelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelijk de stekker uit de boiler trekken ivm brandgevaar.
je kunt nog problemen krijgen met je brandverzekering mocht er wat gebeuren,en als je zelf heb liggen prutsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik schrik vande antwoorden!
ik wil hem uitzetten maar dat gaat niet.
er is geen stekker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loop de draad na die van de boiler af komt en volg deze naar de contactdoos,ook een mogelijkheid is dat de draad rechtstreeks in de doos is geplaatst.
in geval van nood kun je altijd de stop er nog uitdraaien,maar dan komt er waarschijnlijk een gedeelte zonder licht te zitten.
Vreemde actie, nooit zelf gaan spelen met electriciteit en gas, beiden kunnen dodelijk zijn (of op zijn minst al je spullen vernietigen). Even een monteur inhuren kost misschien wat maar ja je weet zeker dat het veilig is gebeurd. En geen beunhaas (zwart, grijs of wit) in dienst nemen want dan weet je nog niet of je veilig bent in je eigen huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat heeft hij gerepareerd bij de boiler,de afvoer van het overloopventiel,of de overdrukbeveiliging,een electrische aansluiting,als je met stop bedoelt een zekering in de meterkast heb je een vet probleem ,je boiler maakt schijnbaar kortsluiting en daar is een stuk alluminiumfolie voor in de plaats gezet? De oorzaak van de kortsluiting is dan vermoedelijk een lekkende boiler vezwakt door roest van binnenuit,waardoor water in het electrische gedeelte komt,waardoor de verwarmingspiralen oververhit raken,zich roest kan afzetten voor het overdrukventiel de termostaaat en de overdrukbeveiligingsschakelaar,wat weer tot gevolg heeft dat de boiler oververhit raakt en kan expoderen.
Op het electrische vlak gebeurt het volgende,doordat de kortsluiting voortduurt en de zekering vervangen is door alluminiumfolie is de doorlaat van de zekering vehoogd van 16 Amp naar 100 Amp met als gevolg dat de zekering niet meer het zwakste punt in de installatie is maar de kabels naar de boiler zijn nu het zwakste punt en fungeren als een verwarmingselement wat zo heet kan worden dat het isolatiemateriaal smelt en IN BRAND VLIEGT dit is een reeel risico waarna het huis tot de grond afbrand ,een bijkomend probleem is det de eventuele verzekering niet zal uitkeren als uit het daaropvolgende onderzoek naar voren komt dat een en ander te danken is aan geknoei met de zekeringen in de meterkast.
ADVIES SCHAKEL DE BOILER DIRECT UIT TOTDAT EEN DESKUNDIGE HIERNA GEKEKEN HEEFT,EN HAAL DE ALLUMINUMFOLIE UIT DE METERKAST VOORDAT JE HUIS AFBRAND.
ik weet dat ik schreeuw maar dat is in dit geval mijn inziens allerzins gerechtigd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dapper... maar niet verstandig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met zilverpapier, eigenlijk aluminiumfolie wordt de stroom NIET tot een veilige waarde begrensd, in het gunstigste geval knalt er een hoofdstop, in het ongunstigste geval
breekt er brand uit, oa. omdat de stroomdraden naar de boiler toe te heet worden en de PVC pijp laten verbranden
waarbij het uitermatig giftige dioxine vrijkomt.
De oplossing: schaf een goede boiler aan en laat die door een vakkundige installeren.
Komt er brand, dan zal de brandverzekering mogelijk de claim afwijzen omdat er GEEN stop in het stroomsysteem zit en dit als "brand door verwijtbaar falen" zien.

WEEST ZO VERSTANDIG OM ONMIDDELIJK DEZE SITUATIE
OP TE HEFFEN, ga desnoods op een geiser (te huur) over.

VEEL STERKTE EN WIJSHEID TOEGEWENSt.
A.Muller
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je je nickname naar de buurman vernoemd?

Jeetje man, morgen direct een expert laten komen, en geniet van de koude douche morgenochtend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger - in de WOII - was dat een truc, omdat er geen stoppen waren. Als de stop doorslaat zijn er twee mogelijkheden:
1. de stop is te licht (nieuwe zwaardere stop kopen)
2. er is koortsluiting

Ik het laatste geval kun je beter vuurwerk buiten gaan afschieten. Meer zekerheid dat je verminkt raakt. Oen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
PrutsEinstein... je doet je naam wel eer aan.

Aluminiumfolie is geen veilige zekeringsvervanger. Als je een elektrische boiler hebt, hoort deze thuis op een aparte groep en kan je in de meterkast ook direkt afschakelen.

Of de boiler is te zwaar voor de groep
--> grotere zekerering in (laten) zetten

of de boiler heeft een technisch probleem (gezien de lucht zeer aannemelijk)
--> boiler uitzetten en een gerenomeerd bedrijf er naar laten kijken. Bij een huurwoning eerst de verhuurder informeren en sommeren de boiler te repareren/vervangen.

Huisbranden worden veelal veroorzaakt door onachtzaamheid (kaarsen, lampen, sigaretten) en door ondeugelijke installaties (kortsluiting, smorende kabels, lekke gaskachels en ketels). Iets wat stink, smeult en rookt is nooit goed en waarschuwing hier direkt wat aan te doen.

Paniek is nergens voor nodig, juist handelen redt levens.