Op mijn tv kan ik alleen op Ned. 1 HD tv krijgen. Weet iemand hoe je de andere zenders ook HD kan krijgen?

Ik heb een nieuwe tv gekocht ( Sony kdl32ex310). Ik heb alle gewone zenders maar met een heel lelijk beeld.nu kwam ik Perongeluk op HD tv op Ned. 1 maar die andere zenders (ned2 tm rtl8). Dan staat er gecodeerde zender. Weet iemand hoe je deze zenders ook HD kan maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K
paulus811
11 jaar geleden
Wie is je provider en heb je een externe digitale HD decoder, of een CI+ module in je tv? Een CI+ module past in het model dat je hebt, alleen is de vraag of je provider het ondersteunt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ziggo. Maar wel met een kabel want het kastje staat beneden voor de tv daar.en dan heb ik een lange draad naar deze tv. Maar weet niet of dat wat te maken hiermee heeft?
paulus811
11 jaar geleden
En in welke aansluiting zit de lange kabel in het kastje? Want als je de coax kabel hebt doorgelust, heb je geen HD beeld maar gewoon analoog SD beeld. En dat is inderdaad niet heel best. En HDMI kan ik me niet voorstellen, want dan heb je het vrijwel zeker niet over een 'lange draad'. Als je een lange HDMI kabel zou hebben, zou je dat weten. Ik denk dat je een CI+ module moet kopen voor de tv, dat kost je 79,95 inclusief Ziggo Smart Card. Dan heb je digitale tv en alle populaire zenders in HD. Nog een voordeel, je kunt de afstandsbediening van de tv blijven gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb inderdaad coax kabel met analoge tv. Maar hoe kan het dan dat ik nu wel Ned 1 in HD aan het kijken ben maar als ik dan naar Ned 2 wil zegt hij; gecodeerde service - kan niet worden gecodeerd.. Is hier dan ook een verklaring voor haha?
paulus811
11 jaar geleden
Kan het zijn dat je op de tv beneden naar een andere zender zit te kijken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
NED1 HD wordt door ziggo altijd doorgegeven zonder codering een CI+ module tv kan dat signaal dus zonder kaartje ontvangen. Een module+kaartje kopen is dus de oplossing.

Antwoorden (2)

Als je een HDMI-kabel hebt, dan zou ie wel in HD moeten worden afgespeeld, het is natuurlijk wel noodzakelijk bij een HD tv, dus als je dat hebt zou ik dat eerst even controleren, misschien is daar iets mee aan de hand..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze Tv heeft 2 tuners een analoge en een digitale voor kabel (DVB-C) en Digitenne (DVB-T)

Op je afstandbediening kun je selecteren via welke tuner je Tv wilt kijken. Analoog kan gewoon, voor Digitaal heb je een CAM met smartcard nodig.
Ziggo zendt Ned 1 ongecodeerd uit vandaar dat je deze kunt ontvangen voor de overige heb je dus een CI+ Cam met smartcard nodig. Deze Cam plaats je in de Tv. Bij kabel Tv van Ziggo heb je ook standaard Digitale Tv. Per adres kun je maximaal 3 smartcard activeren

Op de site zie ik dat deze tv niet gecertificeerd is door Ziggo. Dat wil niet zeggen dat het niet werkt maar garanties zijn er niet en Ziggo ondersteund niet bij problemen.
Een alternatief is een losse decorder of Digitenne.

Zie bron voor voorbeelden, is ook gewoon te verkrijgen bij electronica winkels.