Ik heb een schokpen, als ik iemand vast hou en klik erop. Krijgt dan diegene die ik vast hou een shock?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Nee, dit kan niet. Het heeft niet genoeg kracht om het aan iemand anders overtegeven. Daar is veel meer voor nodig. Alleen als diegene er zelf op klikt krijgt hij/zij een schok.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ken ik niet een schokpen , maar indien het iets is dat met elektriciteit te maken heeft moet je wel voorzichtig zijn.
In een slachthuis gebruikt men een toestelletje om en dier tijdelijk te verlammen , dit apparaatje beschik over een condensator en kan een grootte hoeveelheid hoge elektriciteit opslagen , zeer hoge spanningen,geen 220 volt maar 10 000 volt , men drukt dit toestelletje op het hoofd van het dier (soms ook een mens) en dit is dan een schok die geweldig pijn doet en ook tijdelijk verlammend is (een tiental minuten)
Wees dus voorzichtig met zulke dingen
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Supersimpel: stroom neemt vrijwel altijd te kortste weg,het zal dus van je hand naar je duim of andersom gaan. Degene die je vasthoud zal hoogstens schrikken van jou onverwachte beweging.
Ik vermoed dat jouw idee is ontstaan door het " schrikdraad-verhaal" één persoon geeft.iemand een hand en dan zal de stroom door beide personen gaan waardoor persoon twee een hardere klap krijgt dan degene die het schrikdraad aanraakt. Bij mijn weten.is.dit een broodje aap verhaal om precies dezelfde reden als je pen niet zal werken.

( iemand een hand geven en de pen op zijn lichaam zetten werkt overigens wél, ook dan neemt de.stroom de kortste weg maar dan is het toch echt eerst door je slachtoffer! Doe echter wel voorzichtig, afschrikkende mensen hebben de neiging kwaad op je te worden met alle gevolgen van dien....)

Toegevoegd na 2 minuten:
" afschrikkende mensen" is dus gewoon " schrikkende mensen" mijn smartfoon wil weer eens slimmer zijn dan ik, da's ook de reden voor de overvloedige interpunctie in mijn antwoord.. ;-)