Hoe kun je ervoor zorgen dat de kleine spanning van een wekker alarm een lamp laat branden?

Ik wou een lamp laten branden als mijn wekker afgaat. (extern circuit)
Maar hoe zorg je er nou voor dat die lamp aangaat en aanblijf?.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Als u iets van electronica afweet kan u via een optocoupler een relais aansturen welke als schakelaar dient om uw lamp aan te steken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar blijft de lamp dan aan als het alarm uit gaat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De relais moet een overneemkontakt hebben met een drukknop in serie om terug af te zetten.

Andere antwoorden (1)

Voor deze oplossing hoef geen electronicus te zijn.
Koop onderstaande geluids/bewegingschakelaar bij Conrad voor 15 euro en leg hem in de buurt van je wekker. Sluit er een lamp op aan. Die gaat dan branden door het afgaan van je wekker.
Plaatje bij antwoord
escape
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Handig maar lijkt mij niet zo een goed idee, als er iemand snurkt of eens hoest gaat die telkens aan.
Trouwens is beweging + geluid dan wel beweging of geluid.
Gelijk hoe, in beide gevallen niet bruikbaar.