Als ze nog niet zijn gekalibreerd én ze een afwijking hebben.
Sommige sensoren zijn in de fabriek al gekalibreerd. Sommige sensoren kun je eenmalig kalibreren en dan de waardes in het geheugen opslaan (bijvoorbeeld bij de eerste keer opstarten).
Vaak weet je niet zeker of ze een afwijking hebben, de afwijking is misschien niet constant of de kalibratie wordt niet opgeslagen in het geheugen. Om die redenen wordt de kalibratie vaak uitgevoerd bij het opstarten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik ga trouwens uit van een digitale kalibratie. Sommige analoge sensoren moet je met de hand kalibreren, dat doe je natuurlijk alleen de eerste keer en misschien nog een keer na een hele lange tijd als de sensor verlopen is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zo gauw als ze niet meer nauwkeurig zijn, dus niet meet binnen de specificaties vallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Normaal zit er in het programma een start sequence waarbij hij automatisch een grondstelling doet en dus al zijn initiatoren op "0" zal stellen. Dit is wat men noemt de basisstelling.