Kan je een flits zien en een schok horen als je een niet levend ding zoals een doos elektrocuteert?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik begrijp niet helemaal waar je op doelt, maar elektrocutie heeft op zich niets te maken met het levend, dan wel levenloos zijn van een voorwerp.

Denk maar eens aan de bliksem die van de ene naar de andere wolk overslaat: een felle flits, en een enorme donderklap. Daar is in principe geen enkel levend wezen bij kijken. (tenzij natuurlijk, het betreffende individu toevallig in het pad van de bliksem staat)

Wanneer je een "niet levend ding zoals een doos" elektrocuteert spelen dezelfde natuurkundige principes een rol, alleen is de schaal wat kleiner.

Toegevoegd na 40 minuten:
Voor de volledigheid: dus ja, zodra de elektriciteit door de lucht moet springen om jouw voorwerp te elektrocuteren zal dat gepaard gaan met de nodige flitsen en knetters.

Hoe hard dat gaat hangt sterk af van de hoeveelheid elektriciteit die je over laat springen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Elektrocuteren is gewoon het voorwerp of lichaam (is ook dan een massa) dat tussen de ontlading van elektriciteit zijn weg zoekt naar de aarde , niet meer of niet minder .
Opgelet indien er iets in in de omgeving van de verbinding naar de aarde staat zal zeker de energie die vrijkomt ervaren dat zelfs tot vernietiging als gevolg zal zijn , de dood voor levende ... zoek dit toch niet te ver.
Ga dus nooit onder een boom staaan .