Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar vind ik een overzicht van maximale lengte van kabels voor computer en tv? HDMI, USB, VGA etc. etc.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
658

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Mits deskundig geplaatst en een goede kwaliteit kabels en stekkers in er niet echt een beperking binnen de huiselijke kring.

Toegevoegd na 4 minuten:
Met binnen de huiselijke kring bedoel ik: een redelijke afstand zal toch niet zo lang zijn.
Voor USB neemt men zo een 10m, ik heb ooit 12m met een USB 1.1 verbinding gemaakt en het werkte nog perfect terwijl toen 5 m als absoluut maximum aangegeven werd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
USB staat gespect op maximaal 5 meter, dan werkt het gegarandeerd.

HDMI:
Q. Does HDMI accommodate long cable lengths?

Yes. HDMI technology has been designed to use standard copper cable construction at long lengths. In order to allow cable manufacturers to improve their products through the use of new technologies, HDMI specifies the required performance of a cable but does not specify a maximum cable length. We have seen cables pass "Standard Cable" HDMI compliance testing at lengths of up to a maximum of 10 meters without the use of a repeater. It is not only the cable that factors into how long a cable can successfully carry an HDMI signal, the receiver chip inside the TV or projector also plays a major factor. Receiver chips that include a feature called "cable equalization" are able to compensate for weaker signals thereby extending the potential length of any cable that is used with that device.

With any long run of an HDMI cable, quality manufactured cables can play a significant role in successfully running HDMI over such longer distances.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding