Zijn alle coax kabels - behalve kwaliteit - hetzelfde of moet je bij aanschaf rekening houden met eigenschappen van de TV en/of de kabelaanbieder?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Wat betreft doorgeven van signaal, is dat voor alle aanbieders en voor elke coax kabel hetzelfde. Alleen de versleuteling verschilt per aanbieder. Je T.V. kan alleen een gedecodeerd signaal omzetten in beeld. Hiervoor heb je de digitale decoder nodig van de aanbieder.
jc54
11 jaar geleden
Je hebt verschillende coax kabels op de markt met verschillende kwaliteiten. In een huis praat je echter vaak over korte lengtes en maakt het niet zoveel uit. Bij bedrijven of ziekenhuizen maak je vaak gebruik van betere kwaliteit coax kabel omdat je langere afstanden af moet leggen en toch nog leuk beeld wilt hebben. Contactdozen, T-stukken, koppelingen zorgen vaak voor de meeste weerstand en dus signaalverlies.