Hoeveel stroom verbruikt een föhn gemiddeld?

Ik gebruik mijn föhn heel erg veel. Hoeveel stroom verbruikt dit apparaat gemiddeld?

Toegevoegd na 8 minuten:
De afbeelding betreft niet MIJN föhn. Dit is slechts een voorbeeld.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.6K

Antwoorden (3)

De afbeelding die laat zien is van een Remington Ionic 2000. Die 2000 in de naam staat er niet voor niets. Die staat voor 2000 Watt, als je hem op zijn warmst zet.
escape
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dus het stroomverbruik is 8,7 Ampere (I=P/U) +1
Een beetje fohn gaat al gauw naar 2,2 kW (2200 Watt) maar op de foto van zie ik type "2000" wat zou kunnen staan voor 2 kW. Normaal staat daar nog ergens een etiketje op met de juiste vermelding van het vermogen.
Dit is dan wel op de hoogste stand.
Als die een vol uur zou aanstaan op maximum zou u dus 2 kWh verbruikt hebben.
Om het een beetje zichtbaar te maken is dit het equivalent van 20 gloeilampen van 100 Watt die één vol uur zouden branden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een heel duidelijk antwoord, bedankt.
Kijk naar het aantal Watt dat er op staat.

Je meter in de meterkast geeft kwh aan (kilowattuur).
Dit wil zeggen: iets van 1 kilowatt (1000 watt) een uur laten branden.
Als je fohn dus 500 watt is, verbruikt deze in 1 uur 0,5kwh.
De tarieven hiervan kan je op de website van je stroomleverancier vinden.