Vaatwasser, kom geen water in. Wat is er aan de hand?

Ik had de vaatwasser schoongemaakt en dacht even kort laten draaien met scheut afwas erin. Hij bleef maar draaien, deed hem open en oeps at een sop. Na alles eruit gehaald te hebben dacht ff draaien om na te spoelen. Maar nu komt er geen water in me afwas. Je hoort hem draaien. Is de pomp soms kapot?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zou eerst een tijdje wachten, sop verdwijnt vanzelf, dan een flinke pan water erin en een spoelprogramma aanzetten. Ik gok sop in/bij een sensor waardoor die denkt dat ie nog water weg moet pompen terwijl er alleen nog wat sop in de leidingen zit.

Antwoorden (1)

Die is kapot.

Als je gewoon afwasmiddel in een vaatwasser doet, krijg je veel en veel te veel schuim, gaat hij overlopen en komt er met wat pech water in de pomp.
Met veel pijn en moeite kun je proberen hem helemaal schoon en droog te krijgen (vooral wederom de pomp) en krijg je hem weer aan de praat, maar de kans is groot dat je je vaatwasser hebt vermoord, of in elk geval verzopen. Om de zeep geholpen zogezegd.

Het zal je trouwens verbázen hoeveel mensen deze fout maken, en denken dat afwasmiddel "in geval van nood" wel in de vaatwasser kan. Niet dus. Het geeft niet alleen een enorme troep, het is ECHT schadelijk voor je vaatwasser. Je kunt als de tabletten op zijn beter zónder zeep een vaat draaien (of met een klein schepje soda) dan met afwasmiddel of eender wel ander huishoudelijk "zeepmiddel".
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Staat nergens dat de vaatwasser er van stuk gaat.