Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik rechtstreeks een acculader op de accu aansluiten zonder deze eerst af te koppelen? Betrefd voor een bmw 5 serie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

hoi gast108213,

ja hoor, je kan gewoon de acculader aansluiten zonder dat je hem hoeft los te koppelen.
hoe denk je dat het in de auto tijdens het rijden gebeurd?
dan wordt de accu ook bijgeladen.
de elektronica on board is hierop berekend, zelfs een BMW5.

groeten, Dré
suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi werk, anders kon ik iedere keer met een loodzware accu aan de loop. Dank voor u antwoord.

Andere antwoorden (1)

Ja kan gewoon hoor. Als je een oplader wilt koppelen om een accu op te laden; eerst de + daarna de min en na het loshalen eerst de - dan de +
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De accu kan wel blijven staan in de auto, maar de plus en minpool moet u afkoppelen.
Daarna kunt u naar hartelust aan het opladen beginnen zonder de elektronica te beschadigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je nog een acculader moet kopen neem dan bijv. de
CTEK acculader. Bij mij is de accu weggewerkt onder de vloer(mat) voor de passagiersstoel dus loskoppelen en laden heeft nogal wat voeten in aarde. Genoemde CTEK lader kan je gewoon gebruiken door hem aan te sluiten in de sigarettenaansteker. Hoef je de accu niet los te koppelen.
teusvh
11 jaar geleden
Moet wel het contact aanstaan. Maar de ervaring leert me dat de draadjes van en naar de aansteker zo dun zijn dat het een eeuwigheid duurt voor de accu een beetje is gevuld.
Loskoppelen hoeft overigens helemaal niet. Als de accu wordt bijgeladen door je eigen dynamo is-tie toch ook niet losgekoppeld?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding