Hoe maak ik een Stereo Input switch?

Ik heb laatst een surround set gekocht maar die heeft maar 1 paar stereo inputs. Ik wil hier voor een soort spliter maken zodat ik meer inputs heb en ook nog kan kiezen welke is geactiveerd zodat ik bijvoorbeeld mijn XBox en Mobiel eraan kan hangen. Ik heb er maar 3 nodig. Ik weet alleen niet hoe ik zoiets maak. Wie weet wel hoe ik zoiets kan maken? Ik heb een oude stereo die ik uit elkaar kan halen. Ik bijlage staat een voorbeeld.

Rickiewars

Toegevoegd na 3 dagen:
Ik ben ondertussen zelf al wat verder gekomen met deze schakeling in plaatje.
Kan ik ergens zo'n schakelaar vinden waar de voorste contacten los staat van achterste? (Zie plaatje (rode strepen zijn verbindingen zo als ik t wil)(De blouwe met kruisjes wil ik nie verbonde hebben))

Rickiewars

Weet jij het antwoord?

/2500

Er zijn audio-schakelaars te koop, waar je al een voorbeeld van geeft. Echter, jouw voorbeeld heeft stroom nodig en heeft ook een volumeregelaar en een hoofdtelefoonaansluiting. Bij de webwinkel die ik hieronder toevoeg is een 4-weg audio-schakelaar te koop die geen stroom nodig heeft, en geen volumeregelaar heeft, maar gewoon het geluid doorstuurt dat geselecteerd is met behulp van de draaiknop aan de voorkant.

Tegen wat dit kastje kost ( zie link) kun je niets goedkoper maken. En volgens mij is dit wat je moet hebben.

Bronnen:
http://www.hetonderdelenmannetje.nl/audio-...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100