Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik een Stereo Input switch?

Ik heb laatst een surround set gekocht maar die heeft maar 1 paar stereo inputs. Ik wil hier voor een soort spliter maken zodat ik meer inputs heb en ook nog kan kiezen welke is geactiveerd zodat ik bijvoorbeeld mijn XBox en Mobiel eraan kan hangen. Ik heb er maar 3 nodig. Ik weet alleen niet hoe ik zoiets maak. Wie weet wel hoe ik zoiets kan maken? Ik heb een oude stereo die ik uit elkaar kan halen. Ik bijlage staat een voorbeeld.

Rickiewars

Toegevoegd na 3 dagen:
Ik ben ondertussen zelf al wat verder gekomen met deze schakeling in plaatje.
Kan ik ergens zo'n schakelaar vinden waar de voorste contacten los staat van achterste? (Zie plaatje (rode strepen zijn verbindingen zo als ik t wil)(De blouwe met kruisjes wil ik nie verbonde hebben))

Rickiewars

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
611
Reddie
10 jaar geleden
Ik zie hier 4 paar stereo inputs. Wat is het probleem?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Das geen probleem Reddie, maar een voorbeeld. :)
Vraag is, hoe maak je dat? Denk dat kopen goedkoper is dan zelf maken....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan wel zo zijn ja maar ik vind maken leuker naast mijn elektro opleiding. En ik heb toch een paar apparaten die gesloopt kunnen worden. :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.elektronicagoedkoop.nl/4p---3-standen/1196-8404-4c-5410329268589.html
Deze draaischakelaar lijkt me dan slimmer
De schakelaar die jij uitgezocht hebt mist het zg P contact.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Tegen wat dit kastje kost ( zie link) kun je niets goedkoper maken. En volgens mij is dit wat je moet hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jullie helpen mij niet echt met mijn vraag want de vraag is hoe ik het kan 'MAKEN' niet kopen...
Dus alstublieft antwoord op mijn vraag en ga mij geen koopjes aansmeren! Alvast bedankt.
Rickiewars

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding