Elektronica dat nat is geweest, maar nog wel werkt, is dat nog veilig te gebruiken?

De waterleiding in ons appartementencomplex is gesprongen, hierdoor is onze berg kelder onder water komen te staan.
Mijn klopboormachine, slijptol etc hebben hierdoor onder water gelegen, maar na het drogen werkte ze nog wel.
Maar voor hoelang!
Ik wil dit graag weten, omdat ik mijn schade kan verhalen op de waterleidingmaatschappij, maar ik wil niet onnodig claimen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je ze gied hebt laten drogen en het werkt lijkt het me goed, MAAR door het vocht kunnen sommige onderdelen in de apparatrn roestvorming krijgen en dus evtkortsluiting veroorzaken