Hoe zend je muziek uit met zo'n FM bouwkit?

Er staat wel bij in de handleiding dat er een ingang is voor CD Speler, lineplayer (of zoiets) en mengpaneel, maar HOE zend je dan uit via CD Speler? En kan dit ook via je computer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Een FM-kit is een zender die op de fm-band tussen de 88 en 108Mhz in te stellen is.
Er zitten mestal 5 of 6 aansluitingen op genaamd + en _ voor de voedingsspanning.LF en aarde voor het signaal vanuit je mengpaneel CD-speler of andere geluidsbron (bijvoorbeeld de audiouitgang van je computer)die je er op aan kunt sluiten.
En er zitten er 2 op voor je antenne en een aarde voor de antennekabel.
Een FM kit is een zender dus verboden in Nederland.
Er worden wel eens zenders aangeboden met een vermogen van enkele milliwatts die gebruikt worden als meetzender of babyfoon.
Maar in de vrije ether uitzenden hiermee blijft illegaal,en dus strafbaar.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als het een monozender betreft zal je de geluidskanalen links en rechts met elkaar moeten verbinden op de LF ingang.