ik heb nieuw werk, en krijg pas in juni mijn eerste salaris, ik heb op het moment geen geld, maar wel rekeningen liggen, wat kan ik doen?

Ik kan NIET lenen bij vrienden, aangezien zij of nog student zijn of zelf net werk hebben en dus geen geld en wil mijn ouders niet tot last zijn, hebben ook zo hun uitgaven etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je toch moet lenen, doe het dan niet bij je vrienden maar bij je ouders. Als jullie band 'normaal' is en jij geen hele wilde levensstijl hebt, beschouwen ze het waarschijnlijk helemaal niet als last om jou even uit de brand te helpen. Dan is het meer je eigen trots die je tegenhoudt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@stippel : uit eigen ervaring : helemaal juist !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoe/waarvan kreeg je je geld hiervoor?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed punt Jet, blijkbaar heb je toch uitgaves gedaan die je niet had moeten doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarbij: alle andere dingen gaan ook door dus na je eerste salaris gaat het weer mis? Hoe ga je daar mee om?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat bedoel ik, als erika eerst ergens anders gewerkt heeft, krijgt ze nu toch de afrekening van vrije dagen en vakantiegeld. Daarbij krijgt ze in juni 1 maandloon, terwijl de vaste lasten gewoon doorgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of *Pelle en *Jet had ze niet direct na de vorige baan ander werk gevonden en een gat daartussen van wel rekeningen en geen inkomen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jodokus dan heeft ze recht op een WW uitkering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pelle moet je daar niet tenminste 6 maanden aaneensluitend voor gewerkt hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook eens gehad dat bij de ene baan mijn loon al stopte en ik de andere pas na een maand werken kreeg, echter wordt deze maand ook het vakantiegeld uitbetaald en kun je zo het een en ander overbruggen. Bovendien, als je nul komma niks aan spaargeld hebt om dit soort dingen te overbruggen moet je jezelf toch een achter de oren krabben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wilde meteen: ja dat is waar zeggen, maar is dat niet erg afhankelijk van je inkomen.... veel mensen hebben een minimumloon en (te) hoge lasten.
Veel jonge mensen gaan de mist in met dure telefoon-abonnementen en natuurlijk dat doen ze zelf, maar ze moeten ook leren van hun fouten.
Dit is een studente, dus...
Dat is wat we kunnen bedenken, er kan altijd nog iets anders aan de hand zijn : "Give her the benefit of the doubt!"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo.. apart dat jullie je conclusies trekken zonder achtergrond info... ik had een baan waarbij ik meteen salaris ontving... (4 weken) en bij mijn nieuwe werkgever is het per maand, dus loopt het een maand achter, en heb ik dus geen salsaris meer van mijn vorige werkgever. En wie zegt dat mijn spaargeld niet voor andere zaken zijn?! Zoals voor het behalen van mijn rijbewijs en mijn studieschuld terug te betalen.... niet zo oordelen, ik vraag gewoon even raad. en verwacht geen emmer vol shit over me heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*Erika : Fijn dat je even reageert, maar zo gaat het als er een vraag gesteld wordt, het wordt soms besproken in de wijdste zin des woords.... en bovendien is het een gevolg van weinig achtergrondinformatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je toch geen probleem? dan leen je het even bij jezelf en betaal je het jezelf zo snel mogelijk terug, maar misschien denk ik daar dan te makkelijk over. Daarbij neem ik aan dat je van je vorige baan een eindafrekening krijgt/ hebt gehad waarbij ook het vakantiegeld is uitbetaald, maar goed ook dat kan anders zijn. Ik zou niet bij anderen gaan lenen als ik het zelf zou hebben, volgens mij maak je de problemen dan alleen groter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn hemel... je hebt SPAARgeld? Hoe kom je dan aan een probleem?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat ik NU aan het lessen ben en dus dat geld niet kan missen.. omdat ik anders moet stoppen met lessen en dat vind ik zonde van mijn investering. en ik mijn spaargeld is bestemd voor mijn studieschuld. en ja ik leen dus niet even geld van mijn spaargeld want inprincipe heb ik dat geld namelijk ook gewoon niet... snap sowieso niet waar jullie je druk om maken.. mijn god..

Antwoorden (4)

Wat je het beste kunt doen is de bedrijven/mensen die je geld schuldig bent opbellen en gewoon vertellen dat je pas aan het eind van de maand salaris krijgt.
Jij bent zeker niet de eerste waar dit mee gebeurt en als het goed is zijn ze zeker bereidwillig om met je mee te denken.

Toegevoegd na 7 minuten:
Wat je zelf kunt voorstellen is om aan het eind van de maand een gedeelte te betalen en dan zullen zij wel met een betalingsregeling komen.

Als de gesprekken met die bedrijven/mensen vastlopen, is een andere mogelijkheid een lening aan te vragen bij een bank, alleen let op hoeveel en hoelang en wat het kost !

Ik raad je aan om geen lening te nemen, tenzij je niet anders kunt !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist, want ze krijgen liever het geld wat later, dan helemaal niet... Er is altijd wel wat te regelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd! goed antwoord, wel bellen voor je herinneringen krijgt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+! Als je zelf nu al belt en het verhaal uitlegt, weten ze dat je in ieder geval van goede wil bent, en zullen dan zeker coulanter zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ de enige juiste manier.
Misschien is je werkgever bereid om een voorschot op je salaris te geven. Je kunt dat altijd vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Informeer uw schuldeisers en stel een voor u haalbare financiele planning van voldoening voor. Men zal u zeker tegemoet komen. Verstoppertje spelen is het minst raadzame wat u kan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik uw spaargeld om uw probleem op te lossen.
U gaf zelf aan dat u dat heeft.
Maandelijkse lasten gaan voor luxe lasten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies... mensen vragen iets, geven helemaal niet genoeg informatie, gaan mopperen als wij speculeren in de reacties maar voila: daar was wel het goede antwoord!