Als ik de nieuwe versie iOS op mijj iPod touch zet, raak ik dan al mijn gegevens kwijt?

Ik kan vrij veel Apps niet downloaden omdat er dan staat dat er een nieuwe software update is ofzo. Nu is mijn vraag of -als ik de nieuwe versie download- mijn Apps en muziek e.d. Nog op de iPod staan of dat deze eraf worden gegooid..?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, blijven gewoon staan, maar maak voor de zekerheid een back-up.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je van iOS 4 naar iOS 5 wilt updaten wordt je iPod gereset. Althans, bij mij wel (iPhone). Maar als je van bv. iOS 5.0.1 naar 5.1.0 wilt updaten niet.
Via Itunes upgraden van iOS versie 4 - 5 wordt eerst een reservekopie (backup) gemaakt van al je instellingen. Dan wordt iOS 5 geinstalleerd na afloop worden de instellingen uit de reservekopie terug gezet. Soms kan dit problemen opleveren doordat functies en instellingen uit iOS4 niet goed meer werken op iOS5 en krijg je soms dat applicaties rare capriolen uithalen.

Bij upgrades binnen de versie 4.x of 5.x dus van een versie 4.0.0 naar 4.0.1 of 5.0.0 naar 5.0.1 bijvoorbeeld blijf je binnen dezelfde versie en treden deze problemen niet op.

Maar er wordt zeker eerst een backup gemaakt door iTunes en deze wordt later terug gezet. Deze optie is af te breken of te annuleren en dan zal je na de upgrade met een schone lei beginnen.