Wanneer ik mijn laptop dicht doe begint hij heel hard te gieren! Hoe komt dat en wat kan ik daar aan doen?

Als ik mijn laptop dicht doe dan gaat hij heel hard piepen, gieren, kraken. Ik kan het geluid niet echt beter omschrijven. Wanneer ik aan mijn beeldscherm zit lijkt het ook net of ik een microfoon hoor ? Dus wanneer ik het beweeg hoor je een geluid net zoals je iets hoord wanneer je tegen een microfoon tikt. Heeft iemand enig idee hoe dit kan ? En of ik er wat aan kan doen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk staan zowel je microfoon als je luidspreker aan.

Als je aan het scherm komt, pikt de microfoon dat geluid op, en geeft de luidspreker het geluid weer zodat jij het hoort.

Als je de laptop dichtklapt, neemt de microfoon het geluid op, stuurt dat naar de luidspreker. Die geeft het geluid weer, de microfoon pikt dat geluid op, stuurt het weer naar de luidspreker... Het resultaat wordt 'rondzingen' genoemd.

De oplossing: zoek uit welk programma alle geluiden van jouw microfoon naar jouw luidspreker stuurt. Stop dat programma.

Lukt dat niet, dan kun je ook via Configuratiebeheer je microfoon uitschakelen.
Cryofiel
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Ik werk niet met microfoons, dus ik kan het niet snel voor je opzoeken. Je kunt ook de icoontjes aan de rechterkant van je taakbalk bekijken. Als je je muis even boven zo'n icoontje laat staan, verschijnt er meestal wel een tekst die vertelt waar dat icoontje voor dient. Sommige icoontjes kun je openen door erop te dubbelklikken. Andere icoontjes kun je openen door er met de rechtermuisknop op te klikken, en vervolgens de juiste keuze te maken in het menuutje dat dan verschijnt. Kijk eens of je daar een icoontje van een luidspreker of van een microfoon kunt vinden. Soms is het linker icoontje een bol met daarin een soort pijl naar links. Als je zo'n icoontje ziet, moet je er één keer op klikken. Dan verschijnen er ineens een hoop meer icoontjes die normaal gesproken verborgen zijn.

Andere antwoorden (1)

Wanneer je je laptop dicht doet, dan gaat je computer werken. Hij gaat een aantal dingen opslaan op de hardeschijf, en gaat dan zichzelf afsluiten; software uitschakelen, hardware uitzetten etc.
Precies andersom is het wanneer je je laptop weer open klapt. Dan gaan alle systemen weer draaien. De geluidskaart gooit dan even wat stroom naar de speakers (vandaar de 'plop') als test.