Een ontwerp op de markt laten komen hoe ga ik aan het werk? Lees omschrijving

Ik heb een ontwerp wat ik graag uit zal willen laten komen maar voor het ontwerp heb ik een technisch bedrijf nodig die het maakt en een bedrijf die het verkoopt, zelf zag ik een keer op tv dat er mensen kwamen met dingen waar rijke in investeren of het goed kon verkocht worden maar zo ontwerp heb ik ook maar hoe ga ik te werk om het zo ver te laten komen om het te verkopen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je moet geld hebben.
Of iemand die dat geld voor jou wil voorschieten.
Dan moet het idee wel heel erg nieuw en enorm goed zijn.
Je moet dus een prototype hebben, een model wat goed werkt en waar je een heel goed verhaal bij hebt.

Er zijn bedrijven die daarbij helpen........als ze het zien zitten.
Tussen de ontwikkeling van het idee, het concept, en het uiteindelijke succes ligt een lange weg met tal van obstakels. Obstakels die veel uitvinders, ontwerpers en innovatieve ondernemingen als risico's beschouwen. Vaak ontbreekt het hen aan de juiste organisatie, middelen of 'know how' om betrouwbare rendementsverwachtingen te kunnen formuleren en het idee succesvol in de markt te zetten.
http://www.progest.nl/?gclid=CLCKq52O6a8CFYWFDgodECYczw

Daar hoort bij het aanvragen van patent.
Met een patent kunnen de technische aspecten van een product of uitvinding worden beschermd, mits de technische aspecten voldoen aan:
•nieuwheid
•inventiviteit
Ook daar kun je hulp bij krijgen:

http://www.inaday.eu/patent-aanvragen?gclid=CNfryPiO6a8CFQWIDgod7mac0A

Ook de Kamer van Koophandel kan je helpen.
O.a. bij het aanvragen van een octrooi.
http://www.kvk.nl/ondernemen/intellectueel-eigendom/octrooirecht/?gclid=CPqWqM2P6a8CFYKIDgod3n-G3Q

Maar misschien het simpelste:

Je kunt je ook hier inschrijven: het beste idee van Nederland 2012
https://www.hetbesteideevan.nl/Inschrijven_201.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet je ideeetje aan de man zien te brengen, dat betekend dat je mensen zult moeten benaderen. Dat lijkt op werk maar dat is minder erg dan dat het klinkt hoor.
Als je gelooft in je eigen idee en al weet wat voor bedrijven het kunnen produceren is het een kleine stap om daar eens contact mee op te nemen.
Veel succes!