Waarom lijken de specs van alienware laptops zo slecht??

Bijv deze: http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n00w7v01&c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1&model_id=alienware-m17x-r3

Met dezelfde specs als deze:

( moet je wel op de dell site soort van samenstellen) http://www.paradigit.nl/Paradigit/product/ZPR_01LAP/01_LAPTOPS/productdetails/20137736/MSI_15_6_GT683DXR_853NL_i7_2670QM_12GB_500%2b500G/GT683DXR_853NL/default.aspx

Dan heeft die van msi een veel betere videokaart, meer werkgeheugen en een grotere hdd( meer geheugen) Terwijl ik juist dacht dat alienware de beste dingen hadden doordat ze juist zo prijzig zijn.
En wat word er aangeraden wel of geen dell alienware?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

waar denk je dat die 250 euro verschil vandaan komen?

daarom dus...

Toegevoegd na 10 minuten:
verder staan niet alle specs er duidelijk op, zoals de ram timings.. ram met losse timings is stukken goedkoper, en slomer, ookal is dat dan allebei 1333mhz..

zoveel verschillen ze echt niet, clocks van videokaarten staan er ook niet bij, en er is ook geen manier om de koeling te vergelijken..

de MSI is vooral sneller door de raid lijkt me, en dat merk je puur tijdens het laden.. niet tijdens het spelen 12gb ram is in mijn ogen ook overdreven, en het is een beetje een scheve hoeveelheid.. 3x 4gb?! 2x4 en 2x2? :S..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je moeite doet kun je op de dell site de specs veranderen omdat er automatisch 8 gb is ingevoerd en op de paradigit site 12 gb. Dit geld ook voor de hdd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat weet ik, met 3 muisklikken had ik een veel dikkere alienware.... en dan nog onder de prijs van de MSI
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe dan? de videokaart is slechter de ram ook maar de processor is het zelfde dus hoe kom je aan een dikkere ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ram is iets minder, niet slechter, maar vervolgens wel ssd etc..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed

Andere antwoorden (1)

Ik heb de beide links niet bekeken, maar dat hoeft ook niet. Je hebt hier namelijk te maken met de gevolgen van degelijke marketing. Alienware positioneert zichzelf als een exclusief merk voor gamers, en draagt dit uit. Het gevoel wat een merk oplevert bij de potentiele koper is dan ook belangrijker dan de absolute specificaties. Oftewel, de prijs van een artikel wordt maar ten dele bepaald door de kostprijs van het maken. Bij veel exclusieve merken koop je meer een 'gevoel'. Alienware probeert iets uit te stralen in de richting van 'als je een alienware hebt, ben je een serieuze gamer' en 'Met onze producten kun je beter presteren' o.i.d.. Dit staat of valt met herkenbaarheid van de producten. Daarom kiezen ze voor een opvallende vormgeving, kennelijk hebben ze het gevoel dat gamers dat aantrekkelijk vinden. Daarnaast hebben ze gekozen voor een apart gespecialiseerd 'gamemerk', om de redenatie op te wekken dat iets wat gespecialiseerd is 'wel goed moet zijn'.

Moraal van dit verhaal. Alienware zal duurder zijn dan veel concurrenten omdat ze je naast een laptop een gevoel verkopen. Daarnaast zullen de opvallende ontwerpen wellicht een wat hogere prijs met zich mee brengen.

Vergelijk het met wat je maar wilt.
*Is coca-cola echt beter dan huismerk cola? Het is wel een stuk duurder, en de smaak is wat anders, maar is het dan ook beter?
*Is een broek van 50 euro van een eigen label van een modewarenhuis echt van mindere kwaliteit dat een A-merk broek van 300 euro? Hij zou zomaar door hetzelfde minderjarige kind in elkaar genaaid kunnen zijn.

Deze merken kiezen dus voor een veel hogere winstmarge. Waarom niet alle merken dat doen? Omdat de goedkopere producten waarschijnlijk veel meer verkocht worden. Uiteindelijk komt het verkopen van 10 dure broeken met een winstmarge van 100 euro p.s. op ongeveer hetzelfde neer als 100 goedkope broeken met een winst van 10 euro per stuk. Zo werkt het ook met Alienware.

Je zegt dat Alienware 'de beste dingen' gebruikt. Ik weet niet wat je daar precies mee bedoeld maar ook Alienware maakt de onderdelen niet zelf en moet ze inkopen. Oftewel, iedere fabrikant beschikt in principe over 'de beste spullen'. Het is alleen de vraag of ze ze ook toepassen, en dat gaat ook voor Alienware op.